První den odstartovala přehlídka návrháře Jakuba Polanky, která kromě skvělých modelů zaujala netradiční choreografií – modely posílal na molo po skupinkách. Každá z nich měla vlastní reproduktor s odlišnou hudbou. Po chvíli chození se hlouček vždy zastavil a diváci si tak mohli pořádně prohlédnout jednotlivé looky. Typická modrá barva v podobě denimů, atypické střihy, oversized kabátky. To vše doplněné velkými koženými náramky. Přes určitý řízený chaos způsobený originální scénografií bylo závěrečné vyhlašování jmen osvěžující de-anonymizací účinkujících.

Jakub Polanka SS24

Sobotní večer byl ve znamení oslav. Full Time Diva Vanda Janda měla narozeniny a diváky pozvala na velkolepou oslavu. Obří prostřený stůl, po němž se procházely modelky, soundtrack, který reflektoval náladu kolekce nebo růžový kelímek s bonbony marshmallow na všech sedadlech skvěle doplňovaly celou show. Pokud znáte návrhářčinu tvorbu, víte, co od ní čekat. Tvíd, ruční výšivky a kraťoučké nařasené sukně jsou neodmyslitelnou součástí Vandiných kolekcí. Ani letos nezklamala, když na molo poslala dvacet sedm div v růžových parukách. Ostatně růžová, černá, bílá a trochu modré jsou jejím rukopisem. Nechyběly ani průhledné krajkové šaty s lemem peříček a černé rukavičky s mašlemi. V závěru nám návrhářka předvedla svatební šaty podle Vandy – růžové mini s dlouhým závojem s drobnými plastickými květinkami.

Vanda Janda

Třetí den pražského fashion weeku se nesl ve stylu mladého talentu. Odpolední blok otevřela přehlídka Jana Smejkala, vítěze letošního ročníku soutěže Van Graaf Junior Talent. Kolekce s názvem STABILITY? I don´t know her… měla podle Jana ukazovat utopický korporátní svět fiktivní společnosti JS Corporate, jehož CEO je návrhářova drag persona Janny Jill. Podobně, jako na jaře sáhnul Smejkal i teď do jemu dobře známého světa ballroomu. Výběr modelů a modelek této kultury byl opět skvělou volbou. Z obyčejné přehlídky se tak stala fashion show, kde její účinkující ztvárňovali archetypy korporátního světa.

Návštěvníci tak mohli spatřit mimo jiné nestíhající stážistku, která přiběhla do práce v obří kravatě a na kalhoty zapomněla, dychtivou asistentku rozdávající divákům kávu, ale i sebevědomého muže, jehož homeoffice look přesahuje do kanceláře v podobě pyžamových kalhot a kabátu bez trička. Batikovaný modrý look s korzetem, jemné proužky na obleku nebo třpytivá vesta byly hravou metaforou klasického kancelářského vzhledu. Show uzavřela napodobenina Janny Jill, která si k sobě svolala všechny zaměstnance a společně s návrhářem pak šli závěrečný catwalk. Obří potlesk, který pak následoval, mluví za vše.

Jan Smejkal Stability? I don´t know her...

 

Společně se Smejkalem se v tomto bloku předvedla i návrhářka Dominika Kozáková s kapsulovou kolekcí. K vidění byly pro ní typické ruční pleteniny v podobě čepiček, svetříků i broží na kabátech. Oproti předchozí přehlídce modely hrály barvami. Růžová nabíraná sukně s topem ve tvaru mašle či bledě modrá mikina s vyšitým zajíčkem byly zajímavým kontrastem k předchozím office lookům.

Témata jako udržitelnost, zero waste, láska nebo brojlerová kuřata ukázali studenti z katedry designu Technické univerzity v Liberci. Tradičně se předvedli i studenti z Ateliéru designu oděvu a obuvi UMPRUM, jejichž přehlídka s názvem Moje značka zakončila nejen odpolední blok třetího dne, ale i práci Liběny Rochové, která se s Ateliérem po patnácti letech loučí.

Dominika Kozáková

Netradiční show si letos připravil Michael Kovačik, který pro vybrané hosty přichystal prezentaci svojí nejnovější kolekce Club de Members v hotelu Andaz Prague. Dvě potemnělé místnosti osvětlené modrým světlem, hudba a modely jako pohyblivé sochy na piedestalech. Kovačik ukázal, že každá kolekce nemusí mít dvacet looků, abyste si z ní něco odnesli. Košilové šaty, korzety, ale i dekonstruované kalhoty doplňovaly flitrované čelenky. Procházka mezi sochami-modely přenesla hosty do tajemného světa, který skvěle doplňovaly prostory hotelu.

Za zmínku určitě stojí i přehlídka Denisy Dovaly, jejíž inspirací byla cesta duše. Bílá barva, vlastní potisky a éteričnost modelů přenesla diváky do návrhářčina svobodného světa. Podobně jako Smejkal si zde pohrávala s myšlenkou business kostýmků, které ale odlehčila rozevlátými liniemi a ustřiženými saky. S ženskostí a odvahou se potýkala kolekce slovenské návrhářky Lucii Kurthi. Dlouhé sukně, skládané a zavinovací vršky i květinkové jarní mini šaty ukázaly lehkost, kterou oblečení může mít.

 

Zbývá vám ještě 0 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se