Představujeme šest streetwearových značek pro muže, díky nimž dodáte svému šatníku současný vzhled. Ať už si vyberete elegantní oblek od Aimé Leon Dore nebo nejnovější tenisky Kith, které vznikly ve spolupráci s New Balance, s těmito značkami nikdy nešlápnete vedle.

Noah

Newyorskou značku Noah založil bývalý kreativní ředitel Supreme Brendon Babenzien, jehož vizí bylo spojit rebelský styl skejťáků s běžným pánským oblečením. Se značkou debutoval na přehlídce newyorského fashion weeku už v roce 2006. Oficiálně začala značka fungovat skoro o dekádu později. V kolekcích kombinují klasický rovný střih kalhot  s barevnými svetry či tričky s vtipným potiskem. Nechybí ani barevné kšiltovky a ponožky. Majitelé si zakládají na kvalitě látek i ručním šití. Navíc se v roce 2019 zapojili do iniciativy 1% pro planetu, čímž se zavázali přispívat jedním procentem tržeb globální síti ekologických neziskových organizací na místní úrovni. Kromě New Yorku mají kamenné obchody v Japonsku či Londýně.

Noah

Awake NY

Město New York se dá považovat za Mekku streetwear oblečení. Příběh značky Awake NY se podobá Noah především v tom, že i ji založil bývalý kreativní ředitel Supreme, tentokrát Angelo Baque. Oblečení inspirované pouličním stylem obyvatel města, co nikdy nespí, doplněné každodenními základními kousky, je globálním fenoménem. Jestliže si netroufáte na svetr s květinovými vzory nebo pestrobarevnou baseballovou bundu, sáhněte po černém kabátu s vyšitou květinou a dodejte svému šatníku svěží nádech.

 Awake NY

Aimé Leon Dore

Značku Aimé Leon Dore založil v roce 2014 Teddy Santis a od té doby spolupracovala s takovými velikány, jako je Puma či New Balance. V únoru 2020 dokonce uvedla na trh jediné zrestaurované Porsche 964 911 Carrera 4 z roku 1990. Co se týče oblečení, začala se v posledních letech odklánět od klasického streetwear stylu k více smart lookům. V nejnovější kolekci najdete obleky, košile, svetry i kalhoty. Vše ale s cool vzhledem, který dotváří barevné vzory a různé pokrývky hlavy. Od pletených čepiček po rybářské kloboučky inspirované hiphopovou kulturou. Zajímavostí je řecká kavárna, která se nachází hned vedle prodejny v newyorské čtvrti Soho. Dodává tak nostalgickou atmosféru obchodu, jehož zakladatel pochází právě z Řecka.

Aimé Leon Dore

Dime

Pokud hledáte tradiční streetwear, zkuste Dime – značku z Montrealu s kořeny v devadesátých letech, kterou založili dva teenageři jako blog o skateboardingu. Z původního natáčení vtipných videí se skateovými triky se během let stali jedněmi z nejznámějších producentů streetwearového oblečení. Podobně jako ostatní brandy stejného rázu i Dime spolupracuje se známými jmény, jako je Vans nebo Reebok. Mikiny, bundy, trička, kalhoty, kšiltovky a čepice v duchu devadesátek společně se skateovými prkny dnes koupíte v luxusním butiku uprostřed Montrealu.

Dime SS23

Kith

Jednoduché střihy, jemné barvy, základní kousky, to je oblečení od Kith – lifestylové společnosti soustřeďující se jak na muže, tak na ženy. Původním snem zakladatele Ronnieho Fiega byl obchod s cereáliemi. Po založení značky Kith otevřel několik prodejen Kith Treats po celém světě, kde jsou k dostání kromě cereálií i americké cookies, zmrzlina a vafle. Fiegovi se podařilo udělat z něčeho tak jednoduchého luxusní zážitek. Prodejny s mramorovým interiérem najdete v Los Angeles, Paříži, Tokiu, Honolulu, New Yorku i v Miami.

Kith Spring23

Brain Dead

Značka Brain Dead inspirovaná kalifornskými undergroundovými subkulturními skupinami punkerů, skateboardistů a milovníků komiksů si zakládá na tom, že nestojí na ramenou jednoho člověka. Jde o kolektiv designérů, jejichž grafiky umístěné na výběru triček, mikin s kapucí a doplňků rozpoznáte na první pohled. Původní kreativní hlavy ale tvoří kamarádi Kyle Ng a Ed Davis, kteří jsou známí hledáním inspirace na neobvyklých místech. Ať už se jedná o obaly desek, graffiti, triček z ikonických koncertů, grafických nálezů na internetu či komiksových obchodů.

Brain Dead W22

 

Zbývá vám ještě 0 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se