Natalie Dufková je kreativní duší značky Naniche, kterou založila spolu s Věrou Linhartovou v roce 2020. Její tvorba je něžná a ženská. Kvalitní materiály spojuje s atypickými střihy, které různými způsoby vyzdvihují ženskost nositelky. Svoji práci měla v minulosti možnost ukázat i v Japonsku, kde byla čtyři měsíce na stáži u značky Matohu. Letos na jaře díky vítězství soutěže Diploma Selection na Designbloku návrhářka spolupracovala se značkou Levi’s. Výtěžek z upcyklované kolekce spojující Nataliin jemný rukopis a klasický denim byl věnován projektu na podporu ukrajinských designérů.

Co pro vás znamená móda?

Pokaždé něco jiného. Dříve jsem ji viděla jako druh umění, dnes je pro mě kromě způsobu vyjadřování i prací. Baví mě pracovat na mé značce a neustále se posouvat dále. Stojím si za tím, co tvořím. Z pozice diváka je pro mě stále zábavou. Ráda sleduji ostatní designéry.

Kde berete inspiraci?

Obvykle zpracovávám témata, která si sama zadávám. Když jsem studovala na UMPRUM, seděla jsem často v knihovně a dělala si rešerše ohledně historických témat. Nejvíce mě ale inspiruje žena sama. Snažím se ji vystihnout v různých životních fázích. V předchozích kolekcích šlo hlavně o romantickou dívku. Nyní se soustředím na její dospělejší verzi. Móda je pro mě osobní záležitostí, což se odráží i v mojí tvorbě.

Která je vaše nejoblíbenější věc, kterou vlastníte?

Košile jsou opravdu vděčnou součástí šatníku. Člověk si je může obléci na významnou událost, ale i na běžné nošení. Moje oblíbené jsou ty naše atypicky střižené s volány.

Co nesmí chybět v každém šatníku?

Doba se sice neustále mění, ale základem pro šatník každé ženy jsou podle mě padnoucí šaty, kvalitní kabát a kabelka pro všechny příležitosti. 

Jak podle vás vypadá dobrý outfit?

Na první pohled jej tvoří kvalitní materiály. Na tom si v Naniche zakládáme. Samozřejmě že dobrá kabelka a boty outfit vždy pozdvihnou. Hodně dělá i úprava vlasů a make-up. Vše by do sebe mělo zapadat.

Co byste si na sebe nikdy nevzala?

Bokové kalhoty.

Jak na vás působí československá módní scéna?

Máme tu spoustu zajímavých lidí, kteří chtějí tvořit, ale málokdo se umí uchytit. Móda je specifická. Zahrnuje jak design a umění, tak i byznys. Navíc je česká klientela oproti zahraniční poměrně konzervativní a člověk se proto musí naučit vyvažovat věci ryze prodejní a zakázkové a potom ty více umělecké, které tvoří základ kolekcí a prezentaci v zahraničí.

Je těžké se i na tak malé scéně prosadit?

Asi tak jako v každém oboru. Klíčem je vytrvalost.

Co považujete za svůj největší úspěch?

To se nedá specifikovat. Mým úspěchem jsou dílčí aspekty, které tvoří moji cestu. Největší úspěch je budovat si značku a udržet si ji.

Jak vypadá Váš běžný pracovní den?

Musím se přiznat, že po škole mi celkem dlouho trvalo vytvořit si nějaký denní režim a ustálit ho. Je to i tím, že den je pokaždé jiný. A to mě na tom asi také baví nejvíce. Záleží také, jestli máme před přehlídkou. V běžném režimu řeším e-maily a schůzky. Snažím se být hodně i v ateliéru. Těsně před show se věnuji výhradně kolekci.

Myslíte si, že kvůli klimatické krizi dochází k opravdovým změnám v módním průmyslu?

V lockdownech nastalo určité uvědomění. Uvidíme, jak dlouho to bude pokračovat. Co se týče udržitelnosti, stává se z toho často už jen marketing pro značky. Na druhou stranu jakákoliv  malá změna je lepší než žádná. Lidé ale často poleví. Důležitá je konzistentnost. 

Máte nějaké cíle do budoucna?

Mít stabilní značku a zamířit i na zahraniční trh.

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist