Pod značkou Jan Société. představil nadějný český návrhář Jan Černý svou už 11. kolekci. Ta dle jeho slov obrací pozornost k hledání budoucnosti a s nadsázkou kombinuje spirituální vlivy s materiálními symboly současné západní civilizace. Inspiraci čerpal z nomádského oděvu, beduínských šperků a dalších Evropě vzdálených kultur. Naráží přitom na duchovno, které dává do přímého dialogu s konzumem, díky čemuž vzniká ojedinělý vizuální koncept. Modelové jsou tak futurističtí nomádi, kteří ale mají současné potřeby a k tomu uzpůsobený oděv a doplňky. 

 

S novou kolekcí přichází i změna v obchodní strategii. Dosud Černý tvořil pod vlastním jménem, od nynějška ale přichází s ucelenou značkou, pod kterou bude působit spolu s celým svým týmem. Jan Société. má zároveň navazovat na myšlenku komunity, kterou návrhář buduje nejen díky jeho kolekcím, ale i eventům, speciálním kolaboracím, doplňkům a ambasadorům.  

Také na Jan Show 11 se podíleli další čeští designéři jako šperkař Ondřej Stára, který pro ni navrhl celou linii šperků, nebo sklář Lukáš Novák. Ten vytvořil objekty, které modelové na show nesli v rukou. „Tato skleněná jablka jsou spjata s rajskou zahradu a doplňují tak scénografii zahrad Pražského hradu,“ vysvětluje Novák. Mimoto Černý navázal na dřívější spolupráce s Preciosou, jejíž drahokamy se objevily na některých z modelů této kolekce, a obuvnickou legendou Prestige. Během show bylo představeno osm nových barevných variací bot ze semišových usní. 

A pokračuje i spolupráce s grafickým designérem Martinem Tomášem. V kolekci se objevují symboly namalované Černého rukou, které jsou natištěné v různých kompozicích. Symboly připomínají primitivní kresby starověkých civilizací.

Jan Černý

Pro kolekci je přitom typická široká paleta použitých střihů i materiálů. Mezi to nejzajímavější patří například termoreaktivní nylon, který při kontaktu s lidským tělem mění barvu na bledě modrou, nebo aluminiové plátno – třívrstvý materiál, kdy je mezi dvěma bavlněnými plátny umístěna vrstva aluminia. Díky tomu drží tvar tak, jak ho lidská ruka vytvaruje. Kolekce také obsahuje pláště ušité z japonského nylonu.

V kolekci nechybí denimová linie, která bude brzy k dispozici na e-shopu návrháře. Skládá se z dvou typů jeansů a dvou typů denimových bund. Denim vychází z workwear estetiky a je pozdvižen pečlivě vybranými barvami a washem. Dále zde najdete obleky, které jsou tentokrát extrémně očištěné do zcela minimalistických forem. Saka jsou prakticky bez kapes. Jedinou výjimkou je zdvojená náprsní kapsa Jan signature. Ostré linie obleků vyvažují jemné saténové materiály, díky kterým jsou siluety obleků více poddajné a jemnější.