LAFORMELA vytváří módní kreace pro ženy. Kolekce často tvoří efektní materiály, které ale nebrání v pohodlnosti a funkčnosti oblečení. Návrháři se nebojí obnažené kůže. Průstřihy, odhalený dekolt či nohy jsou součástí promyšlené siluety, která se hodí do každé společnosti. I když se aktuálně zaměřují na československý trh, v minulosti předvedli svoji práci na pařížském i milánském týdnu módy. Za úspěchem značky stojí mnoho let tvrdé práce. Antonín Soukup, který tvoří spolu Miroslavou Kohutiarovou kreativní tým značky, říká, že stres před přehlídkou je neopustil ani po třinácti letech na trhu.

Antonínu Soukupovi jsme položili třináct rychlých otázek:

 Co pro vás znamená móda?

Komunikaci beze slov.

Kde berete inspiraci?

Ve světě, po kterém toužíme. Tam, kde bychom chtěli být. Často je to příroda. Stěžejní je pro nás ovšem i klientka.

Co je vaše nejoblíbenější věc, kterou vlastníte?

Džíny ze sekáče.

Co nesmí chybět v každém šatníku?

Myslím si, že to záleží na každém. Nemám rád taková pravidla.

Jak podle vás vypadá dobrý outfit?

Je z něj cítit upřímnost. Nositel dokonale pasuje k tomu, co má na sobě.

Co byste si na sebe nikdy nevzal?

Vím, co mi sluší a co ne. Je těžké na tohle odpovědět. Dnes bych řekl, že si na sebe něco nevezmu a za dva roky mě v tom uvidíte. Myslím ale, že bych si nikdy nevzal dámské jehly.

Jak na vás působí československá módní scéna?

Není zde dostatek výrobců, protože čínský trh válcuje Evropu. U designérů je vidět, že silnější vyhrává. Silnější hlavně z hlediska byznysu. Pokud se tím chce někdo živit, musí zvládat všechny aspekty podnikání.

Co považujete za svůj největší úspěch?

Stabilitu naší značky. A to, že jsme stále současní.

Je těžké se u nás prosadit?

Ano. Prosadit se estetikou je jedna věc, ale zvládnout to i s byznys plánem je těžší.

Existuje někdo z lokálních návrhářů, komu fandíte?

Baví mě sledovat účastníky soutěže Van Graaf Junior Talent na pražském fashion weeku. Fandím každému, kdo začíná.

Jak vypadá váš běžný pracovní den?

Do práce chodím na desátou. Každý den mám naplánovaný předem. Často se v něm prolíná výroba s obsluhou klientek.

Myslíte si, že kvůli klimatické krizi dochází skutečně ke změnám v módním průmyslu?

Z každé zásadní informace se po chvíli stává trend. A v módním světě se to opravdu projevuje. Změnu vidím především v možnostech výběru. Začali jsme odebírat látky vyrobené z PET lahví, používáme bio denim. Dříve tu tolik možností nebylo. Záleží ale na každém, co si zvolí. Být ekologický je náročné. Najít alternativu materiálu je proces, který zabere hodně času.

Máte nějaké plány do budoucna?

Chtěli bychom vytvořit plnohodnotný e-shop naší značky, který bude pravidelně nabízet všechny Essentials i Mainline kolekce online a kde budou moct pohodlně nakupovat lidé z Česka, ale i z celého světa.