Na koloniální výstavě v Lyonu v roce 1894 si bratři Édouard a André Michelinovi všimli v expozici konkurenční firmy Universal reklamní figuríny sestavené z pneumatik. Édouarda napadlo, že by nějak podobně mohl vypadat maskot jejich firmy. O čtyři roky později se André setkal s francouzským karikaturistou O'Galopem a dohodl se s ním, že maskota nakreslí. O'Galop tehdy stvořil tlouštíka držícího v ruce obrovskou sklenici piva − byla to reklama jednoho mnichovského pivovaru. Na plakátu byl nápis Nunc est Bibendum − což byl citát z Horacia (kniha I, óda XXXVII, řádek 1) znamenající "Je čas se napít". Mnichovský pivovar však kresbu nepřijal, a tak mohl O'Galop překreslit figuru do podoby, kterou mu navrhl André Michelin. A slogan na plakátu ponechat.

V roce 1898 tedy spatřil poprvé světlo světa plakát, na kterém tlouštík sestavený z pneumatik připíjí sklenicí vína. Po stranách má hubené konkurenty. Reklama měla poukázat na to, že s pneumatikami Michelin nehrozí na silnicích žádné nebezpečí. Text pod obrázkem byl tento: 

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se