Labubu a jeho společníci Zimomo nebo King Mon vyšli původně z Lungových ilustrací a dětských knih. Zásadní zlom ale přinesl moment, kdy se postavy objevily jako figurky v takzvaných blind box kolekcích. Tento způsob distribuce, kdy sběratelé nevědí, jaký model se v krabičce skrývá, nastartoval v Asii obrovský boom. Limitované série mizely z obchodů během hodin a na sekundárním trhu se některé edice prodávaly za násobky původní ceny.

Tvůrce postavy Labubu, Kasing LungZakladatel a CEO společnosti vyrábějící hračky Pop Mart International Wang Ning díky prudkému nárůstu hodnoty akcií, který byl odstartován virálním zájmem o panenku Labubu, zbohatl v dubnu zhruba o 1,6 miliardy dolarů během jednoho dne.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se