Vizuální identita značky Dior pod vedením Marii Grazii Chiuri je spojována s důrazem na ženské siluety a něžnost. V letošní kolekci pro podzim a zimu se návrhářka přiklonila ke kombinaci svých typických prvků s pánskými střihy. Inspiraci čerpala v barokních oděvech, což bylo vidět na fracích a volánových košilích.
Ready-to-wear, tedy kousky připravené k nošení, z jinak pompézních rób vytvořila obyčejnými tričky, střídmějšími střihy a zapojením kůže. Modelky oblečené v odnímatelných volánkových límcích, fracích, závojových baretech a barokních perlách zdůrazňovaly spojení mužských a ženských prvků. Vizážistický tým zvolil techniku obrácené oční linky pro zvýraznění hloubky pohledu, zatímco uhlazené, na stranu sčesané culíky s jemnými pramínky dodávaly jemnost celkovému vzhledu.
Přehlídka značky Alaïa se nesla jako obvykle v extravagantním duchu. Designér Pieter Mulier pracoval s plastickými materiály, které se při pohybu měnily. Asymetrické plisované sukně vytvářely efekt vln, zatímco drapované šaty měkce obepínaly tělo. Nechyběly ani konstrukce a obří kapuce s vycpanými lemy. Kolekce pro podzim a zimu se točila kolem přesných střihů, složitých konstrukcí a zdůraznění tvaru těla.
Stella McCartney vsadila na korporátní styl. Mezi střihy byla vidět pro ni typická inspirace osmdesátými léty. Jako materiál použila i veganskou alternativu s názvem Yatay M, která potvrzuje zavázání se návrhářky k udržitelnosti. Yatay M je vyroben na bázi mycelia, podzemní sítě větví připomínajících vlákna, které prospívají rostlinám a stromům a zachycují až třicet procent CO2.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.