Římský šperkařský dům Bulgari oslavuje 75. výročí své ikonické řady šperků Serpenti také ve světě umění. Had se objevuje na malbách starých mistrů, moderní fotografii i v módě – pracoval s ním Miró, Paul Klee i designérské studio Fornasetti a pro Helmuta Newtona byl symbolem pokušení. 

I proto se v Bulgari rozhodli na tuto tradici navázat a představili projekt The Serpenti Factory. Had je v jejich podání nevyčerpatelným zdrojem kreativity a představivosti, který ale stojí na dokonalém řemeslném zpracování. 

Oslovili tak multimediální umělce Refika Anadola, Davida Quayola, Daniela Rozina, Sougwen Chung a Cate M, aby se k iniciativě připojili a vytvořili jedinečná díla, která vyzvedne podstatu šperků Serpenti.  Postupně je pak během roku představí po celém světě.

Dílo Refika Anadola poslední roky udivuje návštěvníky v Evropě, Spojených státech i Asii. Nyní jeho transformace Serpenti zamířila do Madridu, do prestižního Thyssen-Bornemisza National Museum, a odstartovala tak jubilejní rok oslav této řady šperků. Ukazuje cestu metamorfózy od roku 1948 vstříc budoucnosti prostřednictvím strojového učení.

A celebration of the Bulgari Serpenti icon | Serpenti by Refik Anadol

Obraz je vygenerovaný umělou inteligencí. Ta vychází z algoritmu složeného z 200 milionů obrázků přírody. Anadol interpretuje koncept metamorfózy jako přechod jedné formy v jinou. Přírodu transformuje v data, a ta následně v abstraktní, poetické obrazy. Multisenzorickou podstatu expozice dotváří parfém Rainforest Serpenti, vyvinutý taktéž AI.

Slavnostní příležitost s sebou přináší i speciální šperky vytvořené jen k této příležitosti –náhrdelník a náušnice z kolekce Serpenti High Jewellery. Šperky byly vytvořeny speciálně při příležitosti významného jubilea a zdobí je modré tanzanity a akvamaríny.

 

A celebration of the Bulgari Serpenti icon | Serpenti by Refik Anadol