Když půjdete po londýnské New Bond Street a zahlédnete nápis ve slovenštině, nedivte se a hlavně se neděste. Opravdu jste toho v trendy barech nejluxusnější čtvrti Mayfair nevypili přes míru. Největší výkladní skříň obchodního domu Fenwick se proměnila ve veřejnou plovárnu tak, jak si je pamatujeme z dob socialismu. Strohé bílé a modré kachličky, dřevěná lavička, starý věšák. Na skokanských můstcích stojí figuríny v asymetrických černých šatech, černobílé sukni a červenobílém topu a nad nimi rudý nápis Zákaz skákať!
Celá scenérie odkazuje na letní kampaň, kterou nafotila slovenská fotografka Mária Švarbová pro značku Nehera. O té se v posledním roce hodně mluví, zejména na mezinárodní módní scéně. Modely, které navrhuje francouzský designér Samuel Drira a nosí elegantní dámy jako Francouzky Marion Cottilardová a Isabelle Huppertová, se objevují na stránkách Vogue, Dazed, W i v pochvalných recenzích americké módní kritičky Cathy Horynové. Anglický obchodní dům Fenwick momentálně hostí první britský pop-up slovenské značky, jejíž historie sahá až do 30. let minulého století.
Jan Nehera ji založil s jasným cílem − nabídnout vysoce kvalitní, stylové a zároveň praktické oblečení. Svého času jste si Neheru mohli koupit ve více než 130 obchodech po celé Evropě a také ve Spojených státech i na africkém kontinentu. Na někdejší proslulost začala bratislavská značka navazovat před třemi lety. Už po roce své obnovené činnosti se dostala na pařížský fashion week a od té doby se její sláva šíří rychlostí blesku.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.