Pětka v číslech

1921 – Ruský parfumér Ernest Beaux namíchal pro Coco Chanel revoluční parfém za použití aldehydů, růží a jasmínu. 
1937 – Coco Chanel se stává první tváří No. 5, zapózovala u krbu v hotelu Ritz. Fotka vyšla v americkém Harper's Bazaaru.
1956 – Chanel No. 5 byl prvním parfémem s vlastní TV reklamou v USA.
1957 – Richard Avedon fotí kampaň s modelkou Suzy Parkerovou.
1964 – Andy Warhol vytvořil první z litografií zobrazujících flakon Chanelu No. 5.
1968 – Francouzská herečka Catherine Deneuveová se stává tváří No. 5.
1969 – Helmut Newton představuje novou kampaň s topmodelkou Jean Shrimptonovou.
1978 – Catherine Deneuveová pózuje v dámském smokingu pro Richarda Avedona v reklamě na No. 5.
1986 – Chanel No. 5 přichází jako Eau de Parfum, kterou namíchal Jacques Polge.
1987 – Švýcarský fotograf Michel Comte fotí herečku Carole Bouquetovou na novou kampaň.
1997 – Nová globální kampaň vytvořená z tisků Andyho Warhola.
1998 – Režisér Luc Besson představuje novou kampaň s modelkou Estellou Warrenovou.
2004 – Jacques Polge uvádí novou interpretaci Chanel No. 5 Elixir Sensuel.
2008 – Chanel No. 5 Eau Premiere, namíchaná z osmi ingrediencí. Tváří je Nicole Kidmanová.
2009 – Herečka Audrey Tatouová se stává novou tváří No. 5.
2012 – Herec Brad Pitt pózuje v kampani na No. 5, jako jediný muž v historii.
2013 – Chanel jmenuje nového in-house parfuméra Oliviera Polgeho.
2014 – Brazilská supermodelka Gisele Bündchenová natáčí a fotí sérii reklam na No. 5 Eau Premiere.
2016 – Olivier Polge uvádí Chanel No. 5 L'Eau, zcela novou interpretaci nejslavnějšího parfému na světě. Tváří kampaně je 17letá Lily Rose Deppová, dcera Vanessy Paradisové a Johnnyho Deppa.

Ačkoliv každoročně vznikají tisíce nových vůní, pouze zlomek z nich zůstane na trhu déle než pět let. U těch úspěšných pak vznikají nové a nové verze. Z "eau de parfum" se dělá "eau de toilette", kolínská, černá a bílá verze, květinovější verze, parfuméři přidávají nové ingredience, aby nalákali novou klientelu na svoji stranu. K tomu připočtěte limitované edice a nakonec se v tom všem zkuste vyznat.

Ve většině případů se jedná o čistý kalkul, jen málokdy se dá mluvit o skutečné evoluci vůně. To se zdaří ve zlomku případů. Obecně platí jednoduché pravidlo: když už se povede namíchat vůni, jež se v tom dobrém liší od mainstreamu, a navíc se dobře prodává, raději na ni nesahejte. Nevyplácí se to. Ovšem i toto pravidlo potvrzují vzácné výjimky.

Sáhnout na největší legendu mezi parfémy chce pořádný kus odvahy a dost vysoké sebevědomí. Olivier Polge má obojího dost. Když po svém otci převzal pomyslné žezlo in-house parfuméra módního domu Chanel, v kuloárech se hned začalo šuškat o tom, že dělá novou Pětku.

Chanel No. 5 v novém? Jeho otec před deseti lety představil svou variaci na původní ikonu Chanel No. 5 Premiere, která se i díky masivní kampani s Nicole Kidmanovou stala bestsellerem.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.