V londýnském Hyde Parku, v prostorách krásné Serpentine North Gallery, kterou navrhla Zaha Hadid, se na podzim sešli mladí talentovaní designéři z celého světa, aby odborníkům předvedli svůj inovativní přístup k designu. Švýcarský výrobce luxusních hodinek Hublot zde totiž pořádal finále již sedmého ročníku Hublot Design Prize, ceny pro nadějné tvůrce, kteří ale mají velký potenciál stát se v budoucnosti lídry ve svých oborech. Hvězdami.
Právě jedinečný design a inovace jsou dva základní stavební kameny značky Hublot, základ úspěchu jejího dnes už ikonického modelu Big Bang. „Hublot Design Prize je poctou designérům a umělcům, se kterými jsme spolupracovali. Je to ale také katalyzátor talentu, kterému otevírá dveře,“ prohlásil výkonný ředitel značky Hublot Ricardo Guadalupe na pódiu.
Mezi osmi finalisty byly projekty spojující nové technologie s materiály, jako třeba ten od Thebea Magugua, který zašil QR kód do svého autorského oblečení. Když na něj přiložíte mobil, objeví se na obrazovce o vašem novém kabátu nebo sukni doslova všechno, od složení a původu materiálu až po příběh jeho vytvoření. Dalším finálovým projektem byla agentura Evy Feldkampové, která propojuje profesionály napříč obory s neziskovými organizacemi či nadacemi a vytváří tak kreativní prostředí s velkým sociálním dopadem.
Vítězem posledního ročníku se stal Mohammed Iman Fayaz, který zaujal porotu plakáty a ilustracemi plnými barev a kontrastu radosti, bolesti, intimity i lásky. Od Ricarda Guadalupeho a odborné poroty převzal šek na 100 tisíc švýcarských franků (přes 2,3 milionu korun) a trofej ve tvaru hodinek Big Bang. Newyorský umělec se věnuje hlavně tématu kulturní diverzity a genderu. Svá díla vystavoval v Brooklyn Museum i Institute of Contemporary Art v Bostonu a do své sbírky je zahrnula i MoMA.
Nás nadchla i Federica Fragapane. Italská designérka z Milána, která pracuje s daty a přetváří je v obrazy připomínající květiny či hořící plameny, které rostou před očima a vytvářejí fascinující vizuální show a zcela přirozeně nutí diváka zkoumat každou větvičku, záhyb a tím se do infografiky ponořit a „začíst“.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist