V londýnském Hyde Parku, v prostorách krásné Serpentine North Gallery, kterou navrhla Zaha Hadid, se na podzim sešli mladí talentovaní designéři z celého světa, aby odborníkům předvedli svůj inovativní přístup k designu. Švýcarský výrobce luxusních hodinek Hublot zde totiž pořádal finále již sedmého ročníku Hublot Design Prize, ceny pro nadějné tvůrce, kteří ale mají velký potenciál stát se v budoucnosti lídry ve svých oborech. Hvězdami.

Právě jedinečný design a inovace jsou dva základní stavební kameny značky Hublot, základ úspěchu jejího dnes už ikonického modelu Big Bang. „Hublot Design Prize je poctou designérům a umělcům, se kterými jsme spolupracovali. Je to ale také katalyzátor talentu, kterému otevírá dveře,“ prohlásil výkonný ředitel značky Hublot Ricardo Guadalupe na pódiu.

Ukázky jeho tvorby, které má ve sbírce i MoMA.
Ukázky jeho tvorby, které má ve sbírce i MoMA.
Foto: archiv Hublot Design Prize

Mezi osmi finalisty byly projekty spojující nové technologie s materiály, jako třeba ten od Thebea Magugua, který zašil QR kód do svého autorského oblečení. Když na něj přiložíte mobil, objeví se na obrazovce o vašem novém kabátu nebo sukni doslova všechno, od složení a původu materiálu až po příběh jeho vytvoření. Dalším finálovým projektem byla agentura Evy Feldkampové, která propojuje profesionály napříč obory s neziskovými organizacemi či nadacemi a vytváří tak kreativní prostředí s velkým sociálním dopadem.

Federica Fragapane a infografiky v jejím provedení
Federica Fragapane a infografiky v jejím provedení
Foto: archiv Hublot Design Prize

Vítězem posledního ročníku se stal Mohammed Iman Fayaz, který zaujal porotu plakáty a ilustracemi plnými barev a kontrastu radosti, bolesti, intimity i lásky. Od Ricarda Guadalupeho a odborné poroty převzal šek na 100 tisíc švýcarských franků (přes 2,3 milionu korun) a trofej ve tvaru hodinek Big Bang. Newyorský umělec se věnuje hlavně tématu kulturní diverzity a genderu. Svá díla vystavoval v Brooklyn Museum i Institute of Contemporary Art v Bostonu a do své sbírky je zahrnula i MoMA.

Nás nadchla i Federica Fragapane. Italská designérka z Milána, která pracuje s daty a přetváří je v obrazy připomínající květiny či hořící plameny, které rostou před očima a vytvářejí fascinující vizuální show a zcela přirozeně nutí diváka zkoumat každou větvičku, záhyb a tím se do infografiky ponořit a „začíst“.