Před 150 lety předpověděl budoucnost vodíku Jules Verne, o sto let později si vodíkové články brala do kosmu posádka Apolla 11. Hyundai je jedním ze čtyř výrobců na světě, kteří vodíkovou techniku prodávají v osobních autech. Hlavní důvod, proč používat vodík k pohonu auta, je jeho obrovská energetická hustota. Jediný kilogram obsahuje 33 kilowatthodin energie, stotřicetkrát víc než kilogram nejmodernějších lithiových baterií v Tesle. Umožňuje tedy sbalit co nejvíc energie s sebou. A zatímco se má první plnička v Praze na Barrandově otevřít na Nový rok, v Japonsku je plnicích stanic už sto, v Kalifornii přes padesát a do obchodů Coop a Spar ve Švýcarsku zaváží zboží šedesát nákladních vodíkových souprav od Hyundai a do pěti let jich má jezdit 1600.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se