Už toho na ni bylo moc. Postihla ji tragédie v osobním životě, drtila ji práce v korporátu a cítila, že potřebuje všechen tlak vypustit. A tak zašla do papírnictví, nakoupila štětce a barvy, vytáhla svoje oblíbené džíny a začala na ně cákat barvu. "Potřebovala jsem osobní terapii. Rehabilitaci sama sebe," vypráví Kateřina Maršounová. To bylo před šesti lety, a aniž by to tušila, odstartovala tím značku Project Rehab. Pocákané džíny se jí totiž zalíbily a začala je nosit. Jednoho dne v nich potkala sousedku, která se o módu dlouhodobě zajímá. "To je nová kolekce Replay?" zeptala se, a když dostala odpověď, rovnou si od ní jeden kousek objednala. A pak se přidaly její kamarádky… a byznys se začal pomalu rozjíždět. "Je to od začátku takový osobní experiment, o kterém jsem si myslela, že brzo skončí, ale místo toho mi tak trochu pohltil život," uznává.
Dnes se její oblečení prodává úspěšně jak v Česku, tak ve světě. Project Rehab nosí třeba hokejista Jakub Voráček, který je zároveň tváří značky, tenistka Markéta Vondroušová, bývalý fotbalista Milan Baroš nebo zpěváci Ben Cristovao a Mikolas Josef. Značku si pro spolupráci vybrali v Nike Prague, a tak se nyní barevné kreace objevují na botách či kšiltovkách od Nike.
Maršounová studovala digitální komunikaci a dlouhodobě se věnovala různým značkám. Móda pro ni byla jen koníčkem, až se v roce 2015 stala i prostředkem, jak ventilovat skrze Project Rehab svoji módní filozofii: chtěla se oprostit od masové a uniformní výroby a místo toho vytvářet jedinečné a výrazné kousky oblečení.
Terapie barvou
I proto ve spolupráci s experty na barvy vyvinula pro Project Rehab speciální směs, kterou na oblečení nanáší. "Chtěla jsem, aby cákance mohly být dlouhé a rovné, aby měly odlesk, mohly být trojrozměrné, aby se na oblečení neopraly a aby držely za jakéhokoliv počasí a napořád. To platí hlavně pro boty," říká. Každý kus oblečení maluje zvlášť, na ruční práci a individuálním přístupu si zakládá. Používá špičkovou evropskou bavlnu a vše nechává šít v Česku. A její zákazníci to oceňují. O značce je slyšet i v zahraničí, hlavně díky tomu, že se objevila na sledovaných instagramových profilech. "Máme klienty v Japonsku, USA, Austrálii a po celé Evropě. Bylo období, kdy jsme do Filadelfie posílali víc mikin s oranžovým designem Jakuba Voráčka než do Česka," přibližuje Maršounová.
Silná orientace na zahraniční klientelu se však ukázala jako zrádná obzvlášť v loňském pandemickém roce. Devadesát procent příjmů značky totiž dlouho tvořily prodeje v obchodě Enter by The Address Idea v Praze na Václavském náměstí, kde nakupovali především cizinci. Vinou protiepidemických opatření však musel obchod nejprve dočasně a pak úplně zavřít. "Měla jsem chvíli depresi, neměla chuť pokračovat a myslela si, že tím končíme, že to bez cizinců nedáme," vzpomíná.
Probral ji až zájem klientů, kteří se vytrvale ozývali a přiměli ji oživit zanedbaný e-shop. Odměna přišla brzy, on-line prodej vyrostl mezi roky 2019 a 2020 o 267 procent. "Teď malujeme víc kusů než kdy dřív. A jako bonus nás loňská zkušenost naučila lépe komunikovat značku on-line a na domácím trhu. Čeští klienti nás podrželi a my jsme jim za to vděční," říká Maršounová, s níž tvoří jádro týmu ještě další dvě ženy. A jak tajemně naznačuje, do budoucna nechtějí svůj rehabilitační projekt omezovat jen na módu.
Terapie barvou
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist