Zuzana Milandu má ráda jednoduché oblečení, pro Viktorii Kaštánkovou zase musí být především pohodlné. A právě takový je Wolfgang, dnes už známá česká urban značka, pro kterou je typická čistota, minimalismus, oversize a tři hlavní barvy: černá, šedá a bílá. A za níž právě dvě zmíněné dámy stojí.
Wolfgang byl původně brněnský obchod, kam Zuzana s Viktorií svážely oblečení z berlínských a vídeňských butiků. S postupem času ale přišel nápad vytvořit vlastní značku. "Postrádaly jsme jednoduché a kvalitní oblečení, které by neodcházelo spolu s pomíjivými trendy každou sezonu. Chtěly jsme něco, co jsme nenacházely, a tak jsme se začaly pokoušet o vlastní produkci," vzpomíná Kaštánková.
Přestože ani jedna nemá módní vzdělání, povedlo se jim vytvořit kousky, jež brzy zaujaly lidi z jejich okolí. Ty, kteří nechtějí zapadat v davu, a přesně takoví jsou podle Kaštánkové jejich typičtí zákazníci. "Individualisté s vlastním názorem a přístupem k životu. Takoví ohleduplní, sofistikovaní rebelové," usmívá se.
Značka Wolfgang, jež má nyní obchody v Brně i Praze, je dokonale zastřešuje. Název i logo odkazuje na vlčí smečku, individuality žijící pospolu. "Filozofii odlišností a pospolitosti razíme také dnes, jen na mnohem větším území, než bychom si před lety dokázaly představit," přibližuje Kaštánková. Na trhu je značka Wolfgang už devátým rokem a její obrat v posledních letech roste zhruba o 20 procent ročně. I díky tomu, že si po prvních divokých letech našla svoji cestu. "Nejprve to byla jízda jako na horské dráze. Informace a zkušenosti jsme sbíraly po cestě," ohlíží se Kaštánková. Postupem času si uvědomily, co chtějí dělat − zdánlivě ty nejobyčejnější věci v obyčejných barvách, ale kvalitně, z dobrých materiálů, a přesto za dostupnou cenu. Všechny se navíc vyrábí lokálně a využívají materiály z Evropské unie. Vlněná trika a kalhoty, ale také mikiny, bundy, kabáty, vše unisex, jak je pro Wolfgang typické.
"Chceme jít v budoucnu ještě více do hloubky a motivovat naše zákazníky k udržitelnému přístupu, nejen k pořizování oblečení. Edukovat je v tom smyslu, že investice do kvalitních kousků, ve kterých se budu cítit dobře několik let, je ve výsledku mnohem levnější než pořizování fast fashion," maluje si Kaštánková. I díky tomu, bez investic do reklamy, přilákaly do vlčí smečky několik tisíc spokojených zákazníků, mezi nimi třeba violoncellistku Terezii Vodičku Kovalovou nebo tenistku Karolínu Plíškovou.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist