Z několikaměsíčního pobytu v Americe si Michal Klimas kromě různých zážitků odnesl i jeden netradiční gurmánský poznatek. Ochutnal tam sladký popcorn. A když před třemi lety - to už byl zpátky v Česku - začal uvažovat o vlastním podnikání, rozhodl se tuto vzpomínku oživit. Oznámil svůj plán partnerce Adině Bálkové, která mu zprvu příliš nevěřila.

A tak ji přesvědčil nejúčinnější možnou formou. Vyrobil doma popcorn s příchutí arašídového másla. "Hned po první ochutnávce se mi ulevilo a byla jsem nadšená. Pochopila jsem, že to může být skvělá sladkost," ohlíží se Bálková. Společně tak před rokem začali ve firmě Bopcorn ("bo jsme z Ostravy!") vyrábět gourmet popcorn. "Ten není v naší zemi příliš rozšířený," uvědomuje si Bálková. V čem je jeho kouzlo? Jedná se o popcorn obalovaný ve sladkých glazurách a slaných směsích.

"V našem případě k výrobě těchto 'omáček' a 'posypů' nepoužíváme žádné polotovary. Veškeré glazury i směsi vyrábí Michal sám podle svých autorských receptů. Vždycky se snažíme navazovat partnerství s regionálními výrobci a dodavateli," vysvětluje Bálková. "České ovoce, arašídové máslo, čokoláda z místní výrobny Aztéc Man, med od medaře Chlebiše ze Šilheřovic, káva z ostravské pražírny Coffee Culture a podobně. Stojíme si za tím, že na chuti to jde opravdu hodně a hodně znát. Zároveň je to jeden z našich principů, tedy co nejvíce využívat suroviny od kvalitních dodavatelů, které máme kolem sebe."

Jejich produkt mnoho lidí ochutnalo poprvé a obvykle je mile překvapil, a tak si ho hned koupili. "Tenhle potenciál nás na tom strašně lákal," uznává Bálková. Možný rychlý rozvoj však narušil koronavirus, který utlumil prodejní akce, kavárny i restaurace, zkrátka všechna místa, kde by Bopcorn mohl prosperovat. "Pro každého začínajícího podnikatele bez milionového polštáře je to těžké, natož v době covidu. Na jaře nás zachránil e-shop a farmářské prodejny. Těch od té doby výrazně přibylo a stále přibývají napříč celou republikou, e-shop stále jede, navíc jsme teď přidali rozvozy v našem městě. Věříme, že to zvládneme!" hlásí Bálková.

Ve firmě momentálně pracuje sedm lidí, obvykle rodinní příslušníci. Bopcorn se snaží navazovat spolupráce s jinými značkami, jako doplňkovou delikatesu ho nabízí třeba donuty od Donuter, pro firmu Gaston Chilli zase připravili příchuť Habanero - čedar. "Baví nás vytváření autorských příchutí, kdy nabídneme spolupráci někomu, v jehož výrobku vidíme jedinečnost," popisuje Bálková. Jednou by rádi Bopcorn rozšířili i za hranice Česka, ale takové sny jsou ještě daleko, teď se snaží především o stabilní rozjezd. Rozšíříte si obzory o gourmet popcorn taky?