Z několikaměsíčního pobytu v Americe si Michal Klimas kromě různých zážitků odnesl i jeden netradiční gurmánský poznatek. Ochutnal tam sladký popcorn. A když před třemi lety - to už byl zpátky v Česku - začal uvažovat o vlastním podnikání, rozhodl se tuto vzpomínku oživit. Oznámil svůj plán partnerce Adině Bálkové, která mu zprvu příliš nevěřila.
A tak ji přesvědčil nejúčinnější možnou formou. Vyrobil doma popcorn s příchutí arašídového másla. "Hned po první ochutnávce se mi ulevilo a byla jsem nadšená. Pochopila jsem, že to může být skvělá sladkost," ohlíží se Bálková. Společně tak před rokem začali ve firmě Bopcorn ("bo jsme z Ostravy!") vyrábět gourmet popcorn. "Ten není v naší zemi příliš rozšířený," uvědomuje si Bálková. V čem je jeho kouzlo? Jedná se o popcorn obalovaný ve sladkých glazurách a slaných směsích.
"V našem případě k výrobě těchto 'omáček' a 'posypů' nepoužíváme žádné polotovary. Veškeré glazury i směsi vyrábí Michal sám podle svých autorských receptů. Vždycky se snažíme navazovat partnerství s regionálními výrobci a dodavateli," vysvětluje Bálková. "České ovoce, arašídové máslo, čokoláda z místní výrobny Aztéc Man, med od medaře Chlebiše ze Šilheřovic, káva z ostravské pražírny Coffee Culture a podobně. Stojíme si za tím, že na chuti to jde opravdu hodně a hodně znát. Zároveň je to jeden z našich principů, tedy co nejvíce využívat suroviny od kvalitních dodavatelů, které máme kolem sebe."
Jejich produkt mnoho lidí ochutnalo poprvé a obvykle je mile překvapil, a tak si ho hned koupili. "Tenhle potenciál nás na tom strašně lákal," uznává Bálková. Možný rychlý rozvoj však narušil koronavirus, který utlumil prodejní akce, kavárny i restaurace, zkrátka všechna místa, kde by Bopcorn mohl prosperovat. "Pro každého začínajícího podnikatele bez milionového polštáře je to těžké, natož v době covidu. Na jaře nás zachránil e-shop a farmářské prodejny. Těch od té doby výrazně přibylo a stále přibývají napříč celou republikou, e-shop stále jede, navíc jsme teď přidali rozvozy v našem městě. Věříme, že to zvládneme!" hlásí Bálková.
Ve firmě momentálně pracuje sedm lidí, obvykle rodinní příslušníci. Bopcorn se snaží navazovat spolupráce s jinými značkami, jako doplňkovou delikatesu ho nabízí třeba donuty od Donuter, pro firmu Gaston Chilli zase připravili příchuť Habanero - čedar. "Baví nás vytváření autorských příchutí, kdy nabídneme spolupráci někomu, v jehož výrobku vidíme jedinečnost," popisuje Bálková. Jednou by rádi Bopcorn rozšířili i za hranice Česka, ale takové sny jsou ještě daleko, teď se snaží především o stabilní rozjezd. Rozšíříte si obzory o gourmet popcorn taky?
Český gourmet popcorn Bopcorn






Český gourmet popcorn Bopcorn



Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist