Hančl se keramice věnuje přes třicet let, sochařině ještě o dekádu déle. Kromě výroby keramického nádobí vytvořil pro spoustu Pražanů dnes již ikonické vázy a misky na třech nohách. Na svém kontě má i několik realizací do architektury. Podílel se na restaurování Národního divadla a Domu u Kamenného zvonu, kde sídlí jedna z poboček Národní galerie. Pro Kolowratský palác vytvořil kopie barokních figur a váz, ve spolupráci s dalšími kolegy pak vytvořil kopii sochy svaté Ludmily na Karlově mostě, 

Cyril Hančl vystudoval SPŠ kamenickou a sochařskou v Hořicích, keramickému řemeslu se učil od mistra Františka Švancara. V roce 2001 poprvé vystavoval své sochy v New Yorku, jeho díla se tam vracela až do roku 2004. Na kontě má exhibice v Miami, Chicagu, West Palm Beach, Praze a Českých Budějovicích.

Prodejte se ve dvou větách, Cyrile!
Základním rysem mojí tvorby jak sochařské, tak keramické je směřování k maximální jednoduchosti, tomu podřizuji veškeré snažení. V keramice k tomu ještě přidávám nekompromisní požadavek funkčnosti.

SPEED ART DATING

Koncept Speed Art Datingu jsme představili v jednom z předchozích článků, kdy jsme si od odborníků na uměleckou scénu nechali dát tipy na čtyři význačné české talenty - a ty jsme následně vyzpovídali. Nyní tato rychlá "představovací rande" s pozoruhodnými českými umělci pořádáme pravidelně v naší rubrice.

Proč jste se stal umělcem/designérem?
S takovou otázkou si hlavu nelámu, prostě jen dělám, co musím a snažím se to dělat co nejlépe.

Jak vypadá váš běžný den?
Od rána až do oběda se věnuji keramice, odpoledne sochařím, nebo podle potřeby.

Čím se inspirujete?
Zdrojem mojí inspirace je zhusta příroda a pohyb v prostoru, ale i samotný proces tvorby je mi velkou inspirací.

Bez čeho se neobejdete? 
V životě se neobejdu bez práce, a proto nerad opouštím svůj ateliér. Moje rodina je pro mě však důležitá, tak pochopitelně souhlasím s odjezdem. A nakonec si to užívám.

Váš oblíbený umělecký směr/styl?
Když bych měl vyzdvihnout styl, nebo spíš období, pak tedy výtvory prehistorických umělců mě vždy ohromí přítomností přirozené spirituality, která je zřejmě inspirovala k tvorbě. V takové motivaci spatřuji hlavní význam a smysl umění.

Kdy a kde se vám nejlépe tvoří?
Nejlépe se mi tvoří, když je moje mysl uvolněná a nezabývá se ničím jiným. 

Váš dosavadní největší úspěch?
Každá dokončená socha, váza nebo miska je pro mě úspěch, tak vlastně jdu od úspěchu k úspěchu.

Co pro vás znamenají peníze?
Peníze usnadňují život i práci, pakliže ho nedělají ještě složitějším.

Existuje nějaký projekt, který byste rád uskutečnil a ještě se tak nestalo?
Ano, hrnu před sebou spoustu soch, ale uvykl jsem trpělivosti. Vhodná chvíle se vždy včas dostaví.

Moderní malby, nebo staří mistři?
Někdy si říkám, že kdyby Rembrandt maloval dnes, bylo by to cool. Umění nesnese časové omezení.

Porcelán, nebo keramika?
Dělám keramiku, tak tedy keramika. Je zde jistá rustikalita, kterou preferuji.

Čínský porcelán, nebo keramika z Kožlan?
Japonsko. Estetika této ostrovní země je mi blízká.

Jaké období (umělecký směr) vás inspiruje?
Jsem schopen najít v každém období umělce, kteří jsou pro mě inspirací - svobodou a kvalitou tvorby.