Stovky batohů, interaktivní zkušební kabinka, minimalistická estetika. To je nový backpack concept store od české značky Freshlabels, která v berlínské čtvrti Mitte otevřela svou čtvrtou pobočku a vůbec první kamenný obchod v cizině. Po první pobočce v Teplicích a následujících dvou v Praze se zakladatelé Jan Bouška a Jakub Veselský vydali za hranice. Koncept backpack store navazuje na pražskou pobočku specializovanou na batohy, tašky, zavazadla a doplňky a představuje značky s důrazem na styl, kvalitu a udržitelnost.
„Většinu sortimentu tvoří batohy, obecně se ale dá říct, že je zaměřený na „urban travellers“, lidi jako jsme my, kteří se každý den přesouvají z místa na místo a ve svém volnu vyrážejí objevovat,“ vysvětluje Jakub Veselský. V nabídce concept storu jsou technicky propracované produkty z Nového Zélandu, Jižní Korey nebo Colorada, limitované kolekce, kolaborace s návrháři, jako jsou Raf Simons nebo Boris Bidjan Saberi, ale i klasiky jako Fjällräven Kanken. Nechybí ani doplňky pro každodenní cesty: lahve a termohrnky, ledvinky, peněženky nebo obaly na nezbytnosti. I v Berlíně bude Freshlabels pokračovat ve spolupráci s lokálními umělci a ambasadory, která se jim osvědčila v Česku. První kolaborací je limitovaná série umělecky zpracovaných ledvinek od berlínské malířky Monjy Gentschow, která byla představena v rámci slavnostního otevření 16. května 2019.
Pět minut chůze od ikonického náměstí Alexanderplatz září zbrusu nový interiér od architekty Lenky Míkové. Celý systém vystavení batohů je založen na síti, tzv. gridu, ze sádrokartonových konstrukčních prvků, které jsou v interiéru ponechány v jejich čisté průmyslové podobě. Unikátním prvkem v novém obchodu je také zkušební kabinka s CCTV kamerovým systémem, díky kterému si může zákazník ze všech stran prohlédnout, jak mu batoh sedí. Díky architektonickému řešení se podařilo vystavit více než 250 batohů a desítky dalších produktů a zároveň zachovat vzdušnost prostoru. „Lenka nejlépe pochopila jak potřeby Freshlabels, tak naší DNA a přišla s neotřelým a unikátním návrhem,“ vysvětluje Jan Bouška.
Otevření berlínské pobočky je pro Freshlabels dalším krokem kupředu. V nejbližší době bude následovat i německá jazyková mutace e-shopu, který už teď nabízí doručení po celé Evropě. Freshlabels založili Jan Bouška a Jakub Veselský v roce 2006 jako e-shop s cílem nabídnout v České republice originální a kvalitní značky z celého světa, které zde nebyly dostupné. Dnes nabízejí dvě stě značek a z nich kurátorsky vybírají produkty, které musí splňovat přísná kritéria na design, kvalitu a v neposlední řadě také na udržitelnost. Právě rozšiřující se nabídka značek, které nezatěžují životní prostředí a zároveň splňují jistý cool faktor, se za poslední roky stala hlavním poznávacím znamením Freshlabels.
Backpack concept store Freshlabels, Rosenthaler Strasse 50, Berlín.
Freshlabels Backpack Concept Store v Berlíně
Freshlabels Backpack Concept Store v Berlíně
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist