Když se Andy Warhol potkal s jedním z potomků a vůdců slavné značky Nicolou Bulgarim, umělec tehdy pronesl, že jejich šperky jsou pro něj synonymem osmdesátých let. "Každý se snaží zkopírovat to, jak vypadají!" V tvůrčím a vizionářském dialogu mezi dvěma ikonami, které bořily hranice a inspirovaly svět, mu tehdy Bulgari odvětil: "Ale nedokážou to. Protože my si vždy budeme lámat hlavu s tím, jak to udělat lépe. Vždycky lépe."
Warhol značku Bulgari obdivoval. "Vždy, když jsem v Římě, musím se zastavit v Bulgari. Je to nejdůležitější muzeum současného umění," prohlašoval. A když už má firma na svém kontě takové vyznání, byl by hřích toho nevyužít.
Kreativní ředitelka Bulgari Lucia Silvestriová se proto rozhodla, že letošní kolekci vysoké šperkařiny s názvem Wild Pop zasvětí právě osmdesátým letům − dekádě, která výrazně posunula hranice v umění, kultuře, filmu a designu. Době, kdy v módě frčely pestrobarevné potisky, upnuté legíny a špičaté podprsenky. A kdy se zrodil pop-art.
"Loni jsem vyrazila do New Yorku a v Nadaci Andyho Warhola jsem objevila skici inspirované Bulgari. Byli na nich kočky, motýli, drahokamy, ale také Botticelliho Zrození Venuše v ikonickém popartovém ztvárnění. Naše značka tedy Warhola skutečně inspirovala k vytvoření konkrétních děl. A ta nám posloužila jako unikátní zdroj inspirace k tvorbě naší nové kolekce," vysvětluje Lucia Silvestriová během rozhovoru, který spolu vedeme jednoho horkého letního dne ve stinné zahradě soukromé římské vily. Právě tady je poprvé k vidění kolekce haute joaillerie, která je pro každou šperkařskou značku zhmotněním toho nejlepšího, co dokáže vytvořit.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.