To bylo rok 2005. Značka Rock Spring, která tak vznikla, je dnes k dostání na 4 kontinentech v 25 zemích světa a počet prodaných kusů se pohybuje v řádech statisíců. Zpočátku prý většina nákupčích nevěřila, že o netypicky vyrobenou obuv bude zájem, přesto se Pavel Podzemský nenechal odradit. Díky tomu, že se obchodování s obuví věnuje už přes dvě desítky let, mohl navštívit továrny od Itálie po Brazílii a získat přehled o trendech, stejně jako o pracovních poměrech v jednotlivých fabrikách. Kromě originálního modelu bot tak vytvořil i originální model procesu výroby.
Velká část obuvi vzniká do slova a do písmene doma v rukou čínských žen a mužů. Vrchní část z gumiček splétají vybrané čínské domácnosti, jejichž členové tak nemají žádnou pevnou pracovní dobu, ani nepříjemné pracovní podmínky a na výrobě se mohou podílet jednotlivci různých věkových kategorií. V továrně se pak kompletují spletené svršky se správnou velikostí podešve. „Materiály pro úplet vršků se rozváží po domácnostech a zpět se odváží hotové zhruba třikrát měsíčně. Ty se pak ručně kompletují se stélkou a podešví v továrně, jež pracuje mnoho let pouze pro nás. Tím si ohlídáme kvalitu i čas dodávek," vysvětluje Pavel.
Nejtěžší je naplést z gumiček správné vršky ve správných barvách a velikostech. V praxi to funguje tak, že zástupci značky obejdou klienty se vzorky obuvi, na základě čehož získají konkrétní počet objednávek. Do každé vybrané domácnosti přivezou klubíčka gumiček a tkalounů, která ručně zaplétají tak, aby seděla na kopyta jednotlivých modelů obuvi. Hotové vrchní části bot pak na konci týdne svezou zpět do fabriky, kde se k němu strojově přidá podrážka.
Spíše než o trendy provedení je značky známá pro pohodlnost nabízených produktů, které jsou z větší částí unisexové. S expanzí na mezinárodní trh bylo nutné přidat i sofistikovanější design, který by odpovídal současným požadavkům moderního zákazníka. K dostání je tak mnoho různých modelů v dámském i pánském provedení, od sportovních balerín po mokasíny či sneakers.
Největší úspěchy slaví tato značka na korejském trhu. „Poptávka po našich botách v Koreji je dvakrát větší než v Evropě. Tamní obchody jsou otevřené moderním technikám, experimentům a barvám. Asijské trhy se už mnoho let řadí mezi ty progresivnější," říká Pavel, který se svou firmou chystá letní pop- up v tokijské Ginze, části města, která je známá pro nespočet obchodních domů, luxusních butiků, kaváren a restaurací. „Jelikož jde o jednu ze tří top adres na světě, tak je to pro nás velká čest,“ uzavírá Pavel Podzemský.
Obuv značky Rock Spring vzniká z velké části v čínských domácnostech
Obuv značky Rock Spring vzniká z velké části v čínských domácnostech
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist