Výstava Slimo 2018 proběhla v Paříži a představila to nejnovější, co se kolem brýlových obroučků právě děje. V první řadě jde tedy o trendy: "Společným prvkem se stává retro hrazda nad nosníkem. Vejčité tvary očnic s hrazdou nesmí chybět snad v žádné kolekci brýlí. Velmi častá je kombinace kovových částí s prvky dřeva, plastu nebo acetát celulózy," popisuje Filip Žilka, který byl na veletrhu omrknout novinky a pohovořit s designéry kolekcí, které jeho optika prodává.
Možná ještě důležitější než trendy, jsou však technologie. Právě na ty se letošní výstava zaměřila. "Představila vrchol několikaletého úsilí využít v designu brýlí nové technologie, zejména 3D tisk částí nebo dokonce celých brýlí se promítá do množství značek," popisuje Filip.
Jeho osobně nejvíce zaujala kolekce Blake Kuwahara. "V jejich kolekcích je neustále vidět progres a rukopis Blaka. Také byl jmenován na cenu za design jak slunečních, tak dioptrických modelů. Jeho pojetí barev a struktur inspirované barvou dřevěného popela a mramoru je dechberoucí. Dichotomie tvarů, které skládá do jednoho celku, v tom je jeho výjimečné know how."
Filip Žilka se v Paříži potkal s několika věhlasnými designéry brýlí, jako je třeba Alain Mikli, ovšem zasádní byl rozhovor právě s Blakem Kuwaharou: "Pro Blaka jsme nejvýraznější optikou Evropy, takže naše ego málem prasklo," směje se Filip.
Za zmínku však stojí také expozice značky Matsuda, která oslavila své padesátileté výročí obří knihou. "Propojuje vizuál a konkrétní model přírodní scenérií. Kniha je uměleckou definicí celé značky. Nádhera!" Z Filipova nadšení je jasné, že právě značku Matsuda začne v Česku nově zastupovat. Je to japonský design brýlí s velkou dávkou evropského citu pro estetiku, a tak se máme nač těšit.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.