Mezi lidmi, kteří se věnují přestavbám sériových motorek, koluje spousta historek o tom, jak vlastně vzniklo označení "café racer". Všechny prameny se shodují, že se poprvé začalo používat v 50. letech v Anglii. Tam si převážně mladí tuneři upravovali nepříliš výkonné motocykly místních značek tak, aby byly lehčí, jezdily lépe a rychleji. Jejich vzhled přizpůsobovali tehdejším závodním strojům.

Podle jedné z verzí se úpravci motorek scházeli v kavárnách. Název údajně vznikl díky tomu, že se závodilo, kdo přejede rychleji z jedné kavárny do druhé. Lukáš Dlabaja z pražské dílny DK Garage Boss tvrdí, že cílem bylo přejet z jedné kavárny do druhé, než dozněl song z jukeboxu. Podle nás nejpravděpodobnější příběh nabízí spolumajitel motorkářského obchodu a poutního místa pro příznivce café racerů v Praze u bubenského nádraží Jakub Frey. "Ti kluci předělávali stroje svých tatíků. Moc peněz neměli, ale chtěli se odlišit a vypadat jako závodníci. Scházeli se v podnicích, kterým se říkalo "café". Jenže to nebyly kavárny, spíš něco jako malé motoresty nebo stánky u silnic, kde si dáš rychle nějaký burger. A tam si z nich dělali řidiči kamionů legraci, že to jsou houby závodníci, ale jenom ,café racers'."

Zbývá vám ještě 95 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se