Opravdu skvělé auto. První věc, co mě napadne, když zapadnu do sedačky, která je dost nízko na to, abyste Lexus LC cítili kolem sebe. Je radost ho řídit, je radost se na něj koukat. Což vám dojde vzápětí. V ulicích městečka San Antonio, které slouží jako turistické centrum ostrova Ibiza, způsobuje lidem neovladatelné otáčení hlavy. Zvenku i zevnitř je to dost možná nejšílenější a rozhodně nejzábavnější Lexus od doby modelu LFA. Když šlápnete na plyn v klikatých uličkách nad San Antoniem mezi luxusními vilami, jež patří bohatým britským dýdžejům, špičkovým německým architektům a známým španělským sportovcům, máte dojem, že řídíte skutečně skvělý supersport. Ale o autě později. Ostatně, tohle nemá být recenze auta, jakkoliv by si ji Lexus LC zasloužil a vyšel z ní dobře. Tohle je reportáž o tom, co všechno je Lexus ochotný udělat pro to, abyste si s jeho autem spojili ty nejlepší zážitky.

Abyste se dostali do obrazu stran toho, co všechno se na Ibize skutečně přihodilo a proč se Lexus rozhodl udělat novinářskou prezentaci, která nemá obdoby, je třeba nejdříve pochopit, co znamená výraz "omotenashi". Ten je stejně jako automobilka japonský a jde o definici japonského vztahu k pohostinnosti. A jako všechno japonské je to pro našince fascinující a těžce přeložitelné. Omotenashi velmi volně znamená něco jako "duch nesobecké pohostinnosti". Japonci si na něm velmi zakládají. V běžném jazyce se v Japonsku donedávna neobjevoval příliš často, ale v roce 2013 jej objevila Christel Takigawaová, když propagovala olympijskou kandidaturu Tokia. Tehdy se slovo dostalo do běžného slovníku a stalo se v Japonsku velmi populárním. Což samozřejmě přivedlo obyvatele japonských ostrovů i k bádání o tom, co slovo vlastně doopravdy znamená a co reprezentuje. A došlo se k tomu, že prostě vyjadřuje typickou japonskou pohostinnost nejvyšší úrovně. Takové ty drobné detaily, které vás při pobytu v Japonsku baví. Taxikář vám samozřejmě otevírá a zavírá dveře, stojany na tašky a kabelky umístěné u každého bankomatu nebo jen obecná slušnost a uctivost každého, kdo pracuje v turistickém byznysu nebo maloobchodu.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.