Všechno začalo v roce 2005, kdy si koupil první Porsche 911. "Na 911 je něco magického, jako spousta mladých mužů jsem ji vždycky chtěl," říká Zdeněk Kašpar a otevírá vrata od pronajaté Garage Belmondo v areálu Branického pivovaru. Jeho "prvotina" je poslední vzduchem chlazený model a také poslední verze, kterou stuttgartská automobilka vyráběla v podstatě ručně. "Prostě poslední pravá 911," usmívá se, když kolem stříbrné Carrery 4S z roku 1996 procházíme.

Jsme tu ale kvůli jiné "krasavici". Má v názvu číslo 928, vyráběla se od roku 1977 do roku 1995 a její původní design má z velké části na svědomí konstruktér a designér českého původu Jiří Kuhnert. "Puristický tvar měla jen první dva roky, potom začali přidávat přední spoiler, zadní spoiler, lišty na boku. Tahle je z prvního roku výroby a má výrobní číslo 00402, což je relativně vzácné a sběratelsky ceněné. Mám ji asi čtyři měsíce a hodně mě potěšilo, když jsme zjistili, že lak je z větší části původní," říká Kašpar. "A ta barva je prostě úchylná. Tenhle odstín se jmenuje kašmírová béžová a jsou to klasické sedmdesátky."

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se