Hodinářský průmysl ve Švýcarsku bude mít problémy, pronesl nedávno jen tak mimoděk hlavní designér Applu Jonathan Ive. Jeho Apple Watch sice půjdou na trh až za několik měsíců, ale z poctivých příprav je jasné, že kalifornský gigant hodlá pořádně zatopit pod švýcarským fondue. Tradiční hodinářské firmy jsou všechno jen ne flexibilní a moderní jako Apple, mnohé z nejlepších značek hrdě píšou ke svému logu letopočty založení v 18. nebo 19. století a zakládají si na tom, že na jejich produkt si zákazník musí počkat. Pár faktů ale hraje pro ně: mechanické hodinky si člověk nekupuje proto, aby změřil počet spálených kalorií nebo se spároval s mobilem. A za druhé: když před čtyřiceti lety přišla z Japonska éra quartzových a digitálních hodinek, i velké švýcarské značky musely rychle reagovat a některé z jejich digitálek dodnes stojí za vidění (viz fotografie). Jen aby se Jony Ive ještě nedivil, čeho všeho jsou ti hodináři z horských vesnic schopní...
Seznam dal jako první velká firma svůj vyhledávač za paywall. Chápu vaše totální naštvání, píše Lukačovič
Největší česká internetová firma zpoplatnila své služby po vzoru Facebooku. Uživatelům služeb jako Seznam Zprávy, vyhledávač Seznam.cz nebo...
30. 4. 2024 ▪ 4 min. čtení