Dívám se na obrovský náhrdelník s řetězem z oranžových, červených a zelených drahokamů s masivním modrým safírem. Má oválný tvar a asi milion karátů. Vedle mě stojí zástupkyně značky Bulgari, která má řecké jméno a přiletěla ze Švýcarska. Zuřivě listuje katalogem. Snaží se najít, co to je za barevné kameny. Ale jako by na tom záleželo. Náhrdelník je schovaný v bezpečí za sklem, ale i zpoza něj je jasné, že váha drahých kamenů musí být obrovská. I přes jejich velikost a množství ale působí lehce, skoro jako by se vznášel. Mezi jednotlivými kameny jsou navíc ještě připevněny malé brilianty. Je překrásný. Snažím se prozkoumat ho co nejlépe, ale můj nos naráží na bezpečnostní sklo. "Tenhle náhrdelník je z celé kolekce nejdražší," říká mi tichým nosovým hlasem. "Kolik stojí?" ptám se. Špitá mi cenu spiklenecky do ucha a mně se na okamžik zatmí před očima. "Ale my ceny nezveřejňujeme," upozorní mě v další vteřině s vyděšeným pohledem, jako by mi prozradila státní tajemství.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se