Jak fotí špičkoví byznysmeni si budete moci prohlédnout od poloviny března v pražské restauraci Buddha-Bar. Výstavní cyklus Východ očima Západu ukáže fúzi kultur odehrávající se asijském kontinentu. Jako první se představí Petr Topinka, ředitel reklamní agentury Mark/BBDO. Svou výstavní kolekci nazval Happiness a její motto vyjádřil následovně: "Radost a štěstí je i tam, kde ho nečekáme. Jak si uchovat ten rajský pocit, kterým nás omámí úžasné resorty poté, kdy vykročíme do reality? Možná se stačí dívat na to, co v našem světě rozhodně neznamená krásno. Petr Topinka bere focení jako jednu z dostupnějších možností něco vytvořit. "Možnost uchovat si pocity v jiné formě, než je vlastní paměť je moc důležitá, protože i paměť si občas dělá, co chce," říká ředitel agentury, který fotí na Nikon D7000 a obdivuje Helmuta Newtona. Garantem konceptu jednotlivých výstav bude respektovaný fotograf a cestovatel Zdeněk Thoma.
Dalším fotografem-byznysmenem v tomto projektu bude Marek Němec z cestovní kanceláře Siam Travel, který představí své fotografie ze Srí Lanky, Nepálu, Tibetu a neturistická místa v Indii a Thajsku, následovat ho bude Martin Dlouhý, bývalý ředitel Makro/METRO, který prožil několik let v Indii.
"V jihovýchodní Asii si lidé dokázali uchovat respekt a schopnost užívat si života nehledě na relativní životní podmínky, v kterých se momentálně nacházejí. Asijské jídlo je pro mě inspirací samo o sobě," říká Petr Topinka k fotografii Uvařeno s láskou, která vznikla v Kambodži.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist