Ital, který roky designoval Renaulty. Dnes šéfuje legendárnímu studiu Pininfarina, ale je prvním šéfem, kterého si nevychoval sám pan Pininfarina. Jeho práce není navrhovat jen snové, sytě rudé Ferrari, ale i lokomotivy a městské autobusy. Praha pro něj byla vlastně jen zastávkou na cestách mezi Asií a Evropou. Setkal se tu jak s odborníky, tak se studenty, kterým se ochotně díval na portfolia a radil. Nadchlo ho Národní technické muzeum, kde jako bývalý motokrosař obdivoval české speciály Jawa a ČZ. Filippini moc neodpovídá vžité představě o Italech. Mluví rozvážně a stejně tak i jedná - je na něm dost vidět, že je spíš světoobčan, ostatně jeho manželka je Japonka. Překvapila mě i jeho otevřenost k různým přístupům. Někteří designéři určité směry jako například retro prostě ze zásady odmítají, Fabio Filippini ale takovými předsudky netrpí. Snad právě proto může být v dnešní době v čele světoznámého studia.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.