Nová střecha umožňuje samostatné otevření prostoru nad hlavami cestujících, podobně jako je tomu u klasického střešního okna. Standardní výbavou je elektrické ovládání, které je funkční do rychlosti 30 km/h. Zajímavým doplňkem je počítadlo ukazující, jak dlouho Mini Cabrio cestovalo se staženou střechou. Samozřejmostí zůstávají velmi široké možnosti individualizace a široká nabídka různého příslušenství.

Nově navržen byl jednodílný elektromechanicky vystřelovací ochranný oblouk umístěný za zadními sedadly. Zadní sedadla je možné sklápět, a tím zvětšit objem prostoru pro zavazadla ze 170 litrů při natažené střeše (sundaná střecha 125 l) až na 660 litrů.

Vůz se bude prodávat ve dvou motorizacích. Silnější, Mini Cooper S Cabrio bude mít Zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním a turbodmychadlem Twin-Scroll o objemu 1,6 litru. Bude dosahovat výkonu 175 koní a točivého momentu 240 Nm. Zrychlení 0-100 km/h: 7,4 s, nejvyšší rychlost 222 km/h. To vše při kombinované spotřebě 6,4 litru na 100 kilometrů.

Pro klidnější řidiče je Mini Cooper Cabrio se zážehovým čtyřválcem s plně variabilním rozvodem používajícím technologii Valvetronic od BMW. Má stejný objem, 1,6 litru, výkon ale jen 120 koní (točivý moment 160 Nm). Stovku by tak měl zváldnout za 9,8 sekundy a maximum 198 km/h. Potěší spotřeba jen 5,7 litru na 100 km.