HN20080821_2.jpgSledováním nákupního chování se ve světě zabývají celé týmy vědců. Mimo jiné zjistily, že utrácení nejvíce podněcuje světle fialová barva, nejhorší místo pro obchod je hned vedle banky, že po vstupu do prodejny většina nakupujících zahýbá doprava nebo že marketingové kampaně jsou plánovány tak, aby oslovily pravou polovinu našeho mozku jako sídlo emocí. Na druhou stranu se nakupování stalo zábavou a téměř společenskou událostí. Také magazín Proč ne?! zajímá, jak se lidé při utrácení peněz rozhodují, kde nakupují a co je při tom jejich hnacím motorem.

Tentokrát odpovídá harfenistka Kateřina Englichová, která hrála například s Filadelfským symfonickým orchestrem, Hongkongským komorním orchestrem, Budapešťským symfonickým orchestrem a letos debutovala s Českou filharmonií.


Nakupujete ráda, nebo vás návštěvy obchodů spíše nebaví?

Nenakupuji ráda hlavně v nákupních centrech. Představa odpoledne stráveného v nějakém megacentru mě děsí. Tím ovšem nechci říct, že bych někdy nerada nekoupila něco sobě nebo svým blízkým.


Co kupujete s chutí a co jen se sebezapřením?

S chutí nakupuji třeba noty nebo struny. Pak určitě jídlo. Se sebezapřením nějaké laskominy, o které mě prosí moje dcera. Naštěstí to není příliš často.


Kdy považujete svou výpravu za nákupy za úspěšnou?

Když jsem nakoupila vše ze seznamu, který jsem (pro změnu) nezapomněla doma...


Nakupujete na internetu? Co přes počítač kupujete a co byste naopak v on-line obchodě nerada pořizovala?

Nakupuji letenky, notové materiály. Věci, které si musíte "osahat", popřípadě vyzkoušet, ale radši ne.


Máte svůj oblíbený obchod?

Mám oblíbenou pekárnu Rubeška, která je hned vedle v domě. Jejich káva je na české poměry výborná a čokoládový croissant zcela bezkonkurenční. Velmi nebezpečné místo!


Máte při nákupech vždy jasnou představu, co chcete, nebo jste impulzivní kupující?

Většinou mám velmi přesnou představu, kterou impulzivně změním.


Stanovujete si rozpočet, nebo průvan v peněžence řešíte až posléze?

Bohužel řeším až posléze...


Dáte při nákupech na doporučení přátel a známých, nebo raději vybíráte sama?

Dám určitě na doporučení, které pak změním podle svých představ a momentální nálady.


Co pro vás při nákupu znamená značka?

Pochopitelně jak v čem. Značka harfy je pro mě důležitá, ale v oblečení je to pro mě spíš jen cedulka, která tam visí.


Zůstáváte značkám věrná, nebo je ráda měníte?

Ráda je měním. Až na ty harfy...


Co jste si koupila naposledy?

Noty a struny.

 

Dotazník


Kosmetika

Parfém: Givenchy, Ralph Lauren

Šampón a kondicionér: L'Oréal Professionnel

Tělová péče: Avon - Planet Spa, Dove, L'Oréal

Dekorativní kosmetika: Rimmel, Dior, L'Oréal, Avon

Oblečení

Koncertní: většinou od módních návrhářek Jarky Sedláčkové a Hany Zelenkové

Kostým: nevím, co to je

Oblečení pro volný čas: všehochuť, mám řadu věcí z butiků Promod a Comtessa

Džíny: takové, které mi padnou, není jednoduché je najít

Obuv: Deska Libero

Doplňky

Kabelka: musí pojmout veškerý můj arzenál včetně not, malého nákupu, několika hraček, malého občerstvení pro dítě...

Opasek: Longchamp

Hodinky: nenosím

Šperk: v trezoru mám krásné po prababičce, často nosím šperky od mého muže, většinou perly nebo brilianty a bílé zlato

Deštník: ten, který mi přijde pod ruku

Nápoje

Nealko: minerálka Bílinská kyselka, Vincentka

Víno: červené francouzské, španělské, argentinské

Pivo: Bernard Jantar

Koktejl: Caipirinha

Elektronika

Mobilní telefon: iPhone

TV: Sony

PC: přece Apple

Domácí spotřebiče: Electrolux a AEG

Soundsystém: Technics

Oblíbená místa

Kavárna: jakákoliv, ale v Itálii

Restaurace: japonská a korejská restaurace Hanil na Vinohradech

Fitness: fitness ne, ale jóga centrum Rubeška

Ostatní

Automobil: oblíbené jsou všechny, kam se vejde harfa