Sledováním nákupního chování se ve světě zabývají celé týmy vědců. Mimo jiné zjistily, že utrácení nejvíce podněcuje světle fialová barva, nejhorší místo pro obchod je hned vedle banky, že po vstupu do prodejny většina nakupujících zahýbá doprava nebo že marketingové kampaně jsou plánovány tak, aby oslovily pravou polovinu našeho mozku jako sídlo emocí. Na druhou stranu se nakupování stalo zábavou a téměř společenskou událostí. Také magazín Proč ne?! zajímá, jak se lidé při utrácení peněz rozhodují, kde nakupují a co je při tom jejich hnacím motorem.

Tentokrát odpovídá módní návrhářka Beata Rajská, jejíž modely pod stejnojmennou značkou slaví letos desáté výročí. Svá díla představila kromě Česka také v Londýně, Moskvě, Berlíně či v Mexico City.


HN20071025_2.jpg Nakupujete ráda, nebo vás návštěvy obchodů spíše nebaví?
Záleží, jak kdy a jak co, ale určitě to není můj koníček. Nakupování je u mě trochu jiné než u druhých. Nákupy oblečení, kterým se věnuje každá žena, neabsolvuji. Oblékám se u sebe, ale někdy mám vysloveně potřebu jít a udělat si radost.

Co nakupujete s radostí, a co vás naopak nezajímá?
Nakupovat kabelky, brýle nebo knihy je relax. Vybírat elektrospotřebiče je trest.

Nakupujete na internetu? Co přes počítač kupujete, a co byste v on-line obchodě nepořizovala?
Nevím, jestli to neumím, ale úspěšná nejsem. Zatímco synové přes internet kromě elektroniky doplňují i šatník, já si třeba vybrala doplňky do koupelny a putovaly na chalupu. Takže nic.

Nakupujete v malých obchodech či buticích, nebo dáváte přednost větší anonymitě nákupních center?
V buticích! I když zrovna teď jsem objevila ve Vídni multibrandový obchod a moc mě nadchl.

Máte svůj oblíbený obchod (ať je to třeba pekárna na rohu či módní značkový obchod)?
Cítím se dobře tam, kde je příjemný personál. A mám »svého« knihkupce.

Máte při nákupech vždy jasnou představu, co chcete, nebo jste impulzivní kupující?
Mám představu. Ale u nás žen existuje »láska na první pohled« nebo »výhodný nákup«, takže jsou věci, bez kterých nemůžeme odejít.

Stanovujete si rozpočet, nebo průvan v peněžence řešíte až posléze?
Vím, kam můžu (výjimka potvrzuje pravidlo).

Dáte při nákupech na doporučení přátel a známých, nebo raději vybíráte zcela sama?
Vybírám.

Co pro vás při nákupu znamená značka?
Záruku kvality nebo určitý směr stylu.

Zůstáváte značkám věrná, nebo je ráda měníte?
Pokud mě přesvědčí, ráda jim zůstávám věrná (někdy až dogmaticky).


Dotazník

Kosmetika
Parfém: Eclat D'Arpége (už léta) od Lanvin, L'Air du temps od Nina Ricci
Šampón a kondicionér: SP
Tělová péče: Clinique, Dermacol
Obličejová péče: Estée Lauder, La Prairie
Dekorativní kosmetika: Estée Lauder, Chanel

Oblečení
Kostým: Beata Rajská
Oblečení pro volný čas: Beata Rajská
Džínsy: Donna Karan
Obuv: kromě Jimmy Choo všechny

Doplňky
Kabelka: Prada, Louis Vuitton, Alberta Ferretti, Furla, Dior atd.
Opasek: Beata Rajská, Burberry
Hodinky: Breitling
Šperk: Bulgari a perly ve všech podobách
Deštník: pánský v kufru auta a malý skládací v cestovním zavazadle
Brýle: jsou pro mě nepostradatelné, mám jich bezpočet a nejoblíbenější jsou Prada, Chanel a Dior

Nápoje
Nealko: čaj
Víno: Chardonnay a víno-nevíno portské
Koktejl: dobrý koňak

Elektronika
Mobilní telefon: vždy Nokia
TV: Philips
PC: Apple - můj věčný jablkový nepřítel
Domácí spotřebiče: Whirlpool
Soundsystém: Philips

Oblíbená místa
Kavárna: Platýz
Restaurace: je jich víc
Fitness: Brumlovka
Automobil: »můj« a toužím po modrém Bentley k nové lakované kabelce

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist