HN20070823_1.jpgSledováním nákupního chování se ve světě zabývají celé týmy vědců. Mimo jiné zjistily, že utrácení nejvíce podněcuje světle fialová barva, nejhorší místo pro obchod je hned vedle banky, že po vstupu do prodejny většina nakupujících zahýbá doprava nebo že marketingové kampaně jsou plánovány tak, aby oslovily pravou polovinu našeho mozku jako sídlo emocí. Na druhou stranu se nakupování stalo zábavou a téměř společenskou událostí. Také magazín Proč ne?! zajímá, jak se lidé při utrácení peněz rozhodují, kde nakupují a co je při tom jejich hnacím motorem.

Tentokrát odpovídá Barbara Seidlová, která v energetické skupině ČEZ od letošního roku řídí vztahy s investory. Seidlová má za sebou několikaletou zkušenost s prací v Londýně, kde působila ve společnosti ING.


Nakupujete ráda, nebo vás návštěvy obchodů spíše nebaví?
Nakupování obecně nepatří mezi mé koníčky. Občas se ráda vypravím na nákupy, ale nevydržím se této činnosti věnovat dlouho dobu. Po hodině dvou mě začne unavovat.

Co nakupujete s potěšením, a co naopak se sebezapřením?
Velice ráda nakupuji knížky, CD a DVD.

Nakupujete na internetu? Co přes počítač kupujete, a co byste naopak v on-line obchodě nerada pořizovala?
Na internetu nakupuji velice často a hodně věcí: elektroniku, domácí spotřebiče, knihy, hudbu. Vyhýbám se pořizování oblečení a obuvi on-line.

Nakupujete v malých obchodech či buticích, nebo dáváte přednost větší anonymitě nákupních center?
Mám raději menší obchody, nákupní centra nemám v oblibě kvůli velkému množství lidí, jsou na mě příliš velká.

Máte svůj oblíbený obchod (ať je to třeba pekárna na rohu či módní značkový obchod)?
Virgin Megastore v Londýně na Oxford Street.

Máte při nákupech vždy jasnou představu, co chcete, nebo jste impulzivní kupující?
Při nákupech jsem většinou impulzivní. Výjimkou je elektronika, kdy dlouho vybírám předem.

Stanovujete si rozpočet, nebo průvan v peněžence řešíte až posléze?
Rozpočet si explicitně nedávám.

Dáte při nákupech na doporučení přátel a známých, nebo raději vybíráte zcela sama?
Dám na doporučení blízkých.

Co pro vás při nákupu znamená značka?
Značka pro mě není příliš důležitá, ale mám několik značek oblečení, které mi vyhovují svým stylem a o nichž vím, že jejich střihy mi sedí.

Zůstáváte značkám věrná, nebo je ráda měníte?
Značky často měním.


Dotazník

Kosmetika
Parfém: Nina Ricci
Šampon a kondicionér: Aussie
Tělová péče: Garnier
Obličejová péče: Vichy
Dekorativní kosmetika: Rimmel

Oblečení
Kostým: Fabrizzio od OP Prostějov
Oblečení pro volný čas: Esprit, NorthFace
Džínsy: Diesel
Obuv: nemám oblíbenou značku, preferuji italské boty, musí být pohodlné

Doplňky
Hodinky: Roamer
Deštník: United Colors of Benetton

Nápoje
Nealko: čerstvý pomerančový džus
Víno: Tramín červený
Pivo: Plzeň
Koktejl: banánové daiquiri

Elektronika
Mobilní telefon: Nokia E65
TV: Sony Bravia
PC: Samsung R20
Domácí spotřebiče: Miele
Soundsystém: Panasonic

Oblíbená místa
Kavárna: Café Louvre
Restaurace: Ambiente Living Restaurants
Fitness: raději sportuji venku v přírodě (in-line brusle na Letné, na horském kole na Křivoklátsku)

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist